Medycy mogą opatrzyć rany swoich towarzyszy, odsysać truciznę z krwi, a nawet przywrócić do życia poległych sojuszników.
Umiejętności medyka:
1%-opatrzenie nogi (trafienie w nogę>opatrzony)
10%-pierwsza pomoc (ranny>opatrzony)
15%-cucenie (nieprzytomny>ciężko ranny)
20%-odsysanie trucizny (zatruty>zdrowy)
30%-operacja (ciężko ranny>ranny)
40%-defibrylacja (martwy*>ciężko ranny)
50%-chirurg (ciężko ranny>opatrzony/zdrowy**)
65%-zastrzyk adrenaliny (martwy>ranny)
Test leczenia: w trakcie przeprowadzania operacji coś może pójść nie po myśli medyka. Im większe ma on doświadczenie, tym mniejsza szansa, ze to się stanie, dlatego każde 5% powyżej minimalnego progu umiejętności obniża poziom trudności testu.
np. Brian wykonuje operację pierwszej pomocy, mając 23% doświadczenia medyka musi zdać trudny (8+) test. Jeśli go zda-operacja pójdzie zgodnie z planem, jeżeli nie-musi zdać test nieudanej operacji.
Poziom trudności testów:
Trywialny 2+
Wyjątkowo łatwy 3+
Bardzo łatwy 4+
Łatwy 5+
Przeciętny 6+
Średni 7+
Trudny 8+
Bardzo trudny 9+
Wyjątkowo trudny 10
Test nieudanej operacji:
10-6-kosmetyczny błąd-warunki wojenne sprawiają, że medykowi trudno jest się skupić, co sprawia, że np. krzywo założy szew. Operacja przebiega pomyślnie, jednak przy pierwszej okazji warto udać się do szpitala.
5-3-błąd w diagnostyce-medyk z powodu niskiego doświadczenia źle postawił diagnozę i starał się uleczyć zupełnie inny uraz. Operacja nie przynosi żadnego rezultatu.
2-1-operacja nie powiodła się-niedoświadczony medyk może popełnić błąd, który może prowadzić nawet do śmierci pacjenta! ranny, trafienie w nogę>ciężko ranny, ciężko ranny, nieprzytomny>martwy
*-reanimacja martwych postaci jest możliwa tylko rundę po jej śmierci.
**-pełna operacja (ciężko ranny>zdrowy) może być przeprowadzona tylko w obozie.
Offline